Ετικέτα στα προϊόντα που «ρίχνουν» τιμές και νέο application: Τα τέσσερα μέτρα για την αισχροκέρδεια

Παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και της αισχοκέρδειας και την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

«Η ακρίβεια είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα, το μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή για την οικονομία», ανέφερε ξεκινώντας ο υπουργός. «Παρότι υποχωρεί ο πληθωρισμός, παραμένουν οι υψηλές τιμές».

Θέλουμε να πετύχουμε τρία πράγματα: Πρώτον, εντατικοποίηση των ελέγχων κατά της αισχροκέρδειας, δεύτερον τόνωση του ανταγωνισμού και βελτίωση της διαφάνειας προσδιορισμού τιμών και τρίτον σταθεροποίηση και μείωση τιμών στο ράφι, για τα αναγκαία προϊόντα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Με την έναρξη του φαινομένου της ακρίβειας, η κυβέρνηση εφάρμοσε μέτρα όπως το καλάθι του νοικοκυριού και το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων. Τα μέτρα αυτά έχουν αποδώσει, θα ενισχυθούν από τις νέες παρεμβάσεις που ανακοινώνουμε σήμερα. Η αντιμετώπιση του εισαγόμενου πληθωρισμού, θα αντιμετωπιστεί μέσα από την αύξηση των εισοδημάτων. Στόχος μας είναι η επίτευξη ισχυρής και βιώσιμης ανάπτυξης.

Αναλυτικά τα τέσσερα νέα μέτρα για την ακρίβεια:

  • Εξασφαλίζεται μόνιμη μείωση τιμών στο ράφι με ειδική σήμανση. Πρόκειται για μείωση της τάξης του 5% για έξι μήνες τουλάχιστον. Προβλέπεται μάλιστα πρόστιμο 20.000 ευρώ ανά προϊόν για όποιον αισχροκερδίσει.
  • Ελέγχονται αυστηρά οι προμηθευτές και η εφοδιαστική αλυσίδα: Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους.
  • Διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά: Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο άνω των 90 εκατ. ευρώ πρέπει να κοινοποιούν τις τιμές στα λαχανικά και στα φρούτα.
  • Αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών – Έρχεται application για την υποβολή καταγγελιών, ενώ αυτές μπορούν να γίνονται και στο 1520.

Τι ανακοινώθηκε για τη νέα σήμανση στα προϊόντα στα ράφια

Όπως σημείωσε ο Κώστας Σκρέκας, στόχος του νέου μέτρου είναι η μόνιμη και ορατή μείωση της τιμής των βασικών προϊόντων στο ράφι.

Η μείωση θα πρέπει να είναι τουλάχιστον της τάξης του 5%, αλλά και να διαρκεί τουλάχιστον έξι μήνες.

Τονίζεται πως οι μειώσεις των τιμών θα πρέπει να είναι πάνω και πέρα από τις προωθητικές ενέργειες, ενώ βάση αναφοράς θα είναι οι τιμές στο ράφι την 19η Σεπτεμβρίου 2023.

Σε περίπτωση που μία αλυσίδα ανακοινώνει ψεύτικες μειώσεις τιμών, θα επιβάλλονται πρόστιμα τουλάχιστον 20.000 ευρώ ανά κωδικό.

Read Previous

Απεργία: «Παραλύει» η χώρα την Πέμπτη – Πώς θα κινηθούν τα Μέσα Μεταφοράς

Read Next

Η Ζωή βρίσκεται παντού!

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *