Περίπου πέντε δισεκατομμύρια «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα βρίσκονται σε λειτουργία παγκοσμίως, ενώ οι συνδρομές πρόσβασης στο διαδίκτυο έχουν φθάσει τα 7,2 δισεκατομμύρια, από μόνο 1,3 δισεκατομμύρια το 2010…
Από άποψη της νέας τεχνολογίας «για τις μάζες», η περίοδος 2010-19 θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί «δεκαετία των Smartphones, των social media και του Netflix». Σήμερα πια περίπου πέντε δισεκατομμύρια «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα βρίσκονται σε λειτουργία παγκοσμίως, ενώ οι συνδρομές πρόσβασης στο διαδίκτυο έχουν φθάσει τα 7,2 δισεκατομμύρια, από μόνο 1,3 δισεκατομμύρια το 2010. Η μεγάλη πλειονότητα τους αφορά συνδέσεις smartphones, φέρνοντας μια έκρηξη στη συνδεσιμότητα και μαζί τους μια αντίστοιχη έκρηξη στις κάθε είδους κινητές εφαρμογές (apps) για όλα τα γούστα, από την εύρεση ταξί και την παραγγελία φαγητού μέχρι την εύρεση συντρόφου και τα παιγνίδια.
Η κάποτε εταιρεία-μπουτίκ Apple έχει σήμερα τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία στον κόσμο κυρίως χάρη στο iPhone, ενώ ο «βασιλιάς» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το Facebook, ξεπέρασε τα δύο δισεκατομμύρια χρήστες και στην πορεία απορρόφησε άλλα μέσα όπως το Instagram.
Οι πωλήσεις φωτογραφικών μηχανών βούλιαξαν (κάτω από το 19 εκατομμύρια ετησίως πλέον, έναντι 121 εκατομμυρίων το 2010), καθώς οι άνθρωποι προτιμούν να φωτογραφίζουν με την ολοένα καλύτερη κάμερα του κινητού τους. Οι διαφημίσεις μετακομίζουν σταδιακά από την τηλεόραση στο κινητό, όπου οι χρήστες περνάνε πια πολλές ώρες και οι εταιρείες τους ακολουθούν κατά πόδα. Παράλληλα, το GPS έκανε τα κινητά πολύτιμες συσκευές για να βρίσκει κανείς το δρόμο του οπουδήποτε και για οτιδήποτε.
Στον ίδιο δρόμο της εξαφάνισης με τις φωτογραφικές μηχανές, οδεύουν οι εγκυκλοπαίδειες, καθώς πια οι χρήστες συμβουλεύονται την ηλεκτρονική Wikipedia πάνω 240 εκατομμύρια φορές τη μέρα. Τα πορτοφόλια μετακομίζουν και αυτά στα smartphones, καθώς τα κινητά τηλέφωνα μετατρέπονται πια σε εργαλείο πληρωμών.
Ενώ, την ίδια στιγμή, οι κινηματογράφοι αρχίζουν να ζορίζονται (ξανά) μετά την εντυπωσιακή ανάδυση του Netflix. Οι νέες ανταγωνιστικές υπηρεσίες που μόλις έκαναν την εμφάνιση τους (Apple, Disney+, ΗΒΟ-AT&T κ.α.) θα στείλουν τον ανταγωνισμό στα ύψη και τους θεατές καρφωμένους ακόμη περισσότερο στην μικρή οθόνη (που συνεχώς μεγαλώνει) του σαλονιού τους ή της φορητής συσκευής τους.
Πηγή:www.newsit.gr/