Όπως αναφέρει ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, η χρηματοδότηση για το έργο είναι ύψους 9.65 εκ. ευρώ από το Τομεακό του Υπουργείου Εσωτερικών.
Ξεκίνησαν οι εργασίες αποκατάστασης στην παράκτια ζώνη Ρίου – Αγίου Βασιλείου. Με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 9.65 εκ ευρώ από το τομεακό του Υπουργείου Εσωτερικών, δίνουμε λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα στη βόρεια ακτογραμμή της Πάτρας, που παράλληλα θα αναβαθμίσει σημαντικά την περιοχή και θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια, προστατεύοντας την ακτογραμμή αλλά και τον οικισμό.
Η περιοχή που θα γίνουν εργασίες είναι η οδός Ποσειδώνος (από συµβολή µε Συρογιάννη) και η οδός Ελευθερίας (έως συµβολή µε Γ. Παπανδρέου). Πρόκειται για όλη την παραλιακή του Ρίου (µήκους 4,3χλµ.), που ενώνει το «Πόρτο Ρίο» µε τα «Περιβολάκια» στον Άγιο Βασίλειο. Τα έργα προστασίας και αναπλήρωσης του τµήµατος της ακτής είναι χωρισµένα σε 2 μέρη: στο παράκτιο από Συρογιάννη έως Σελέµνου και από Αγ. Γεωργίου έως Μ. Αλεξάνδρου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε τον Σεπτέμβριο η Περιφέρεια “Συνοπτικά, για την αντιμετώπιση των τεχνικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων της παράκτιας ζώνης στις περιοχές Ρίου και Ακταίου θα γίνει:
● Επιδιόρθωση και αποκατάσταση της παραλιακής οδού Ρίου και Ακταίου με σύγχρονες κατασκευαστικές προδιαγραφές, με χρήση κυκλοφορίας οχημάτων και πρόβλεψη διακριτού χώρου κυκλοφορίας ποδηλάτων.
● Αποκατάσταση με ειδική θεμελίωση αντιστήριξης των οδικών τμημάτων που έχουν υποστεί δομική αστοχία και προσφέρουν ελλιπή αντιστήριξη της παραλιακής οδού θέτοντας σε κίνδυνο την διέλευση πεζών και αυτοκινήτων.
Υλοποίηση έργων προστασίας και αποκατάστασης της ακτής από την διάβρωση με την εφαρμογή τεχνικής διάταξης ύφαλων κατασκευών συνδυαστικά με έργο τεχνητής αναπλήρωσης ακτής που από κοινού συνιστούν περιβαλλοντικά ήπιες μεθόδους. Από περιβαλλοντικής άποψης, ο συνδυασμός αυτός αποτελεί την λιγότερο παρεμβατική λύση ενώ από οικονομικής πλευράς εξοικονομεί σημαντικούς πόρους σε σύγκριση με την αντίστοιχη δαπάνη που απαιτείται για την κατασκευή συμβατικών κατασκευών προστασίας ακτών από την διάβρωση (κυματοθραύστες κλπ).
● Κατασκευή εξωτερικής θωράκισης αποκατάστασης προστασίας των ειδικών αντιστηρίξεων καθ’ όλο το μήκος τους, σε άμεση επαφή.
● Αποκατάσταση αγωγών αποχέτευσης ομβρίων με νέους στα οδικά τμήματα που αποκαθίστανται.